Kategorija: Zdravlje Objavljeno: 27.03.2019.

Probali ste razne tehnike za jutarnje razbuđivanje, ali ni jedna nije za vas dovoljno dobra? Ni kafa na vas više ne deluje kao ranije, a osim toga, često se vodi diskusija koliko je ona (ne)korisna po naš organizam.

Želeli biste zdrav i prirodan način razbuđivanja, ali da stvarno bude efikasan?

Izdvojili smo nekoliko moćnih saveta za vas koje možete da primenite već danas.
 

Pokušajte da idete na spavanje ranije.

Prema nekim istraživanjima, dovoljna količina spavanja je od ključnog značaja za dugačak i zdrav život.

Kako da znate koja kolilčina spavanja je idealna za vas?

Ovo varira od osobe do osobe i menja se i u zavisnosti od uzrasta. Dok bebe provode najviše vremena spavajući, sa uzrastom se ova potreba smanjuje tako da stariji mogu da spavaju dosta kraće. Prosečnoj osobi je potrebno 7 sati odmora da bi se osećala spremno za rad.

Kvalitetno spavanje se sastoji od 5-6 ciklusa po 90 minuta, a ako uzmemo u obzir da nam je potrebno oko 15 minuta da utonemo u san, to znači da treba da legnete u krevet između 21:45 i 23:15 časova ako želite da se probudite odmorni u 7 ujutru.

 

Čim otvorite oči – voda sa limunom

Kada se sutra probudite, za promenu nemojte da posežete za telefonom i internetom, nego krenite lagano – do kuhinje. Prvo voda sa limunom, pa sve ostalo. Zašto?

Ne samo da će vas razbuditi, nekoliko kapi limunovog soka će vas učiniti otpornima na viruse i bakterije, a jačaće i vaš imuni sistem. Ovaj napitak je čaroban i za vašu jetru jer pospešuje izbacivanje toksina, a ukoliko se borite sa prekomernom težinom, ova kombinacija vitamina C, fosfora, kalijuma i kalcijuma će pozitivno uticati na sistem za varenje.

Neka ova jednostavna aktivnost postane vaš jutarnji mini-ritual.

 

Nema ništa bolje za početak dana od toplog tuša – ili ne?

Moramo vam saopštiti, postoji nešto bolje.

Tuširanje započnite toplom vodom i ostanite tako dve do tri minute. Zatim polako smanjite temperaturu dok voda ne postane hladna i potrudite se da ostane tako bar jedan minut. Ponovite ovaj proces tri do pet puta i obavezno završite tuširanje hladnom vodom. Za bolji užitak možete koristiti prirodne kupke za telo tokom tuširanja.

Kako ovo funkcioniše?

Izlaganjem drastičnim promenama temperature, krvni i limfni sistem se stimulišu. Krv počinje da teče brže, pa sva tkiva koja imaju korist od ovako povećane prokrvljenosti postaju efikasnija, a ubrzani limfotok dovodi do toga da toksini daleko brže napuštaju vaše telo.

Istina, nije toliko opuštajuće kao tuširanje toplom vodom, ali i ne treba da bude. Želite da se razbudite, zar ne?

Ako vas nismo dovoljno uverili, razmislite da li vam je potrebno samo razbuđivanje, ili želite da se pritom osećate energično, zdravo, da vam koža blista, a nervni sistem bude stimulisan tako da vam glava bude bistra a fokus izoštren.

Razbuditi se možete na razne načine, ali za istinsko i dugoročno okrepljenje biće potrebno da uvedete ove tri jednostavne, ali moćne navike.